fredag 29. april 2016

Logodesign.

Jag jobbar ju inte med grafisk design egentligen, men hanterar Illustrator helt ok, och använder programmet när jag designar framför allt skyltfönster. Oftast till att utforma bakgrunder, eller folietext till en utställning.



Men när min kusin och hennes man luftade ideen om att hitta ett bättre namn till sin firma, och att utforma en lite mer spännande logo, så hoppade jag gärna på uppdraget. 


Matilda och Dennis jobbar just nu bara vid sidan om sina ordinära jobb, men har en dröm om att kunna leva på att bara hitta unika prylar, gärna i industriell stil, och sälja vidare på nätet.  Och vem vet, kanske öppna en reell butik i framtiden? Jag har själv köpt gamla rostiga bokstäver i metall, som har fungerat som en del av en logo på en stor fabrik, och stora metallbehållare, även det från en gammal nedlagd fabrik, från dem. 


Hittills har de en helt ny instagramsida där de lägger ut bilder efter hand, och där de kan kontaktas. Än så länge säljer de allt genom olika auktionssajter, och genom kontakter. Nästa steg i firman är en hemsida, inom en lite oklar framtid. 



Så här ser den nya logon ut. Och namnet, visst är det lovande och lockande? 









Instagramkontot till Cirkus Skrot finner du här.

Design & foto: Ida Svensson / Formidabel Expo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar