torsdag 25. august 2016

Boligstyling

Det är minsann inte ofta jag ser bostadsannonser  (i Norge) som inspirerar mig, 
det skall jag helt ärligt erkänna.
 Problemet för mig är att allt ser precis likadant ut. Jag tycker nog att man är lite lat när man försöker marknadsföra en lägenhet till "alla". Varför väljer man att stuva undan allt som kan uppfattas som personliga detaljer, och stylar allt enligt samma mall,
 så opersonligt och safe som möjligt?
 Varför försöker man inte analysera vem man tror vill köpa lägenheten, eller vem man vill skall köpa, och stylar utifrån det? Så gör man ju med allt annat man vill sälja, så varför har man inte kommit längre inom just denna bransch?  Och i just detta köpstarka landet, borde det finnas möjlighet för många säljare att ta sig råd till det. Eller? 

Det finns så klart undantag, där man har försökt att skilja sig från mängden, men enligt mig blir detta också kanske lite.....ja, vad skall man säga....?
(Jag har verkligen ingen aning om hur det gick med försäljningen på dessa bostäder, om någon vet, rätta mig gärna med att detta var en god idé.) 





Och för att inte trampa någon på tårna, stylisten Josefin Johansson är helt grym på det hon gör, med allt från musikvideos, reklamfilmer, editorialt och kommersiellt på tryck i alla möjliga sammanhang, på sin CV.
Men i just detta sammanhanget tror jag kanske att själva mäklarbyrån fick mer uppmärksamhet. Inte säljaren av bostaden. Och vad är då poängen? 

Nåväl, nog med kritik. 
Här kommer bilder från en lägenhet som just nu ligger ute till försäljning på Finn.no.
 Jag misstänker att lägenheten INTE är stylad, men att att säljaren 
själv är lite över medel intresserad av interiör. 

Snyggt är det iallafall!
(Även om fotograferingen lämnar en del att önska. Vidvinkel, please go away!!!)








Foto: Finn.no





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar