lørdag 24. september 2016

Familjen Sandberg


För ett par veckor sedan var jag och lille Sixten med på ett litet frukostevent i regi av Sandberg Tapeter, i anledning av lanseringen av kollektionen Familj
Min kära vän Nettan hade stylat de härliga lokalerna till Godt Bröd på Grünerløkka till ett vuxet barnkalas med tapetinspo överallt. Så bra jobbat!

Gänget från Sandbergs kan man bara beskriva på ett sätt; så otroligt välkomnande och varma! Företaget leds av karismatiska Fredrik Nilsson och hans team, med Creative Director Hanna Wendelbo-Hansson som superkvinna och designmamma i familjen. 

Kollektionen visade på både en lekfullhet, lite grafiskt uttryck,  lite retro, lite botaniskt och lite stormönstrat medaljonginspirerat. Många fullträffar här! 
Tapeten som värmer mitt hjärta mest från just denna kollektionen, är nog "Lotte". En lite Josef Frank-lik sak, på svart bakgrund, designad av Lisa Grue.
 Tilltalar tanten i mig! 


Och mitt favoritinslag denna morgonen? Det var när Hanna och designer Sara Bergqvist bjöd på en inblick i sina tankar och förstadier till en del
 av tapeterna i form av sina egna skisser. 

Förmiddagen avslutades med en liten workshop i god tapetanda, 
som speciellt Sixtenväldigt entusiastisk över. 

Tusen tack för en inspirerande morgon!












Foto; Ida Svensson / Formidabel Expo
Foto på tapeten Lotte; Sandberg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar