fredag 23. september 2016

Inside the box-Min fäbless för emballagedesign.

Jag är en sucker för förpackningsdesign.
 Kan lätt köpa en produkt endast pga av att jag blir förälskad i förpackningen. 
Lättlurad? Ja, lite kanske. Det är ju inte alltid innehållets kvalitet speglar utsidans, men då har jag iallafall fått en estetiskt rus för en liten stund.
 Kan faktiskt känna några sekunders ren lycka, när jag 
upptäcker en ny förpackning / produkt som tilltalar mig. 

För det är ju inte för intet uttrycket It´s all about the wrapping existerar, eller hur?



                                     

Vem skulle tro att man kan sälja pasta exponerat som frisyrer? 
Hur smart? Så enkelt men effektfullt!
Good hair day!



Hush chocolate
 (Design; Claire Hartley)



Absolut Vodka i all ära, med flaskor som är värda att samla på, men detta 
från Curio Vodka är också ganska charmigt, eller hur? 

(Design; Kingdom&Sparrow)



Lite samma tanke som pastan, älskar detta minst lika mycket. 
Har inget stort behov av rep just nu,
men hade lätt köpt ett par paket av detta. 






Här är ett kosmetikmärke som jag aldrig har provat, men antagligen skulle
köpa om jag visste var det finns att tillgå. 
Ett så snyggt läppstift att plocka upp från handväskan! Lite skrytigt liksom. 
Gå gärna in i denna länken och kolla hur bra Meridian Cosmetics jobbar
 med alla led i sin marknadsföring.
Ingen tvekan om vem avsändaren är, var du än råkar se dem, annonstryck, emballage, hemsida, butik, kampanj i storbild, promoprodukter, tagging. Allt hänger samman. Proffsigt. 



Ha en fin fredag!!!





Alla bilder från producenterna.



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar