mandag 12. september 2016

My wishlist, höstens önskningar!


Pärlbroderad kimono. Får aldrig nog, får aldrig tillräckligt många.
 Köper jag denna, så blir det min sjätte. Så skall jag sitta i soffan och mysa med te
och tända ljus när hösten kryper närmare.


Dubbelknäppt sailorjacka i 100% ull.



Underbara bourgognefärgade skor i klassisk Oxfordstil, med brougemönster och allt. Älskar denna typen av skor, som passar till allt.


En höstfilt, i traditionell folklorestil, men lite ny tvist. 


Dagbädd, i ek och ull, kan det blir mer skandinaviskt? 
Har inte plats, har inte råd, men man kan väl få drömma 
om att få ligga på denna och drömma?


Vattenkannan "Svante" i mässing, eller ett litet konstverk i sig själv? 
Har ingen aning om den är funktionell, men fin är den! 
Designad av Broberg & Ridderstråle.




Till alla grytor med rödvin som skall lagas i höst!
 Storkok till familjen och våra kära grannar. Ser fram emot alla middagar vi skall ha 
tillsammans i hösty
Höstvänlig gryta, i emaljerad stål.


Jag älskar denna högtalaren, och det är faktiskt bra ljud i den också.
Synd att vi redan har ett par stk bärbara, bra. Annars hade Fugato fått ett nytt hem hos oss, och jag hade fyllt den med jazz, visor och hiphop.
Materialen skinn, ull, ek och porslin är en fullträff!



Alla bilder från producenterna.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar