onsdag 5. oktober 2016

Jotun, mot strömmen!

Jotun, som för alla norrmän så klart inte behöver någon närmare presentation, väljer inte ut någon specifik färg som sin favorit för året. 
Däremot har de en vida känd lansering av en ny färgkarta varje år, i klass med Målarfärgernas Fashion Week. Med yrvädret och trendexperten Lisbeth Larsen, som Global Colour Manager, i spetsen, lanseras deras nya färger med buller och bång, ursnygga bilder, events, föredrag och exponering på mässor, i media och på varje blogg med stolthet, i augusti/september varje år. Bättre PR-apparat i målarfärgsvärlden får man leta efter!

I år (2016/2017) ligger fokus på 3 olika tema, nämligen Nordic Living, Urban Living och Continental Living. 3 färgpaletter samlade som en väldigt komplett färgkarta enligt mig. Det spänner från försiktiga och delikata ljusa toner i vitt och beige, till djupa och spänstigt mustiga toner i rött och gul, med mycket spännande däremellan.  Med namn på kulörerna som Minty Breeze och Washed Linen, till Frostrøk, Letthet, Dijon Yellow, Kilim och Masala, 
så får man ju en bild framför sig, eller hur? 

Och Jotuns egna signaturfärg St Pauls Blue, som skapades tillsammans med überstylisterna Kråkvik & D´Orazio, som för övrigt har stylat även årets bilder,
 finns fortfarande kvar!
Och en annan godbit, för oss som gillar det lite rustikt, alla kulörer
kan blandas till Jotuns kalkfärg Lady Minerals.






Alla bilder från Jotun.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar